Thursday, October 16, 2014

SUPPLEMEN UNTUK BREASTFEEDING MOMS









SET MENYUSU (FULL SET)





ESP (Energyzing Soy Protein)
sumber protein yang lengkap untuk ibu-ibu menyusu dan Si manja. Ibu dan bayi memerlukan protein secukupnya untuk perkembangan sel-sel di dalam badan. Esp juga membekalkan tenaga kepada ibu yang menyusukan anak supaya tidak mudah letih dan lesu. Adalah sangat penting untuk ibu -ibu menyusu mendapatkan sumber protein yang secukupnya dalam tempoh penyusuan supaya zat protein dalam susu ibu mencukupi untuk tumbesaran anak.


Alfalfa
dari zaman dahulu lagi alfalfa digunakan sebagai 'milk booster'. Alfalfa merupakan tumbuhan legumes yang penting untuk haiwan-haiwan tenusu menghasilkan banyak susu. Dengan itu , saintis percaya alfalfa mampu memperbanyakkan susu ibu. Alfalfa mengandungi galactogogue sejenis hormon penggalak susu ibu.


Sustained ReleaseVitamin C
Menguatkan antibodi melawan penyakit atau sebarang jangkitan kuman terhadap ibu dan bayi.Sebagai salah satu antioksidan, vitamin C mampu menjaga organ kita supaya dapat berfungsi dengan baik. Juga bertindak dalam menghasilkan kolagen pada kulit dan mencerahkan kulit.


B complex
Vitamin B complex berfungsi secara amnya untuk memberi tenaga. Vitamin B complex menukarkan karbohidrat, protein dan lemak kepada glukosa apabila diperlukan. Selain itu b complex juga bertindak sebagai anti-stress yang memberi ketenangan kepada ibu-ibu dalam proses penyusuan .


Ostematrix
Ostematrix (kalsium magnesium) merupaka supplemen kalsium yang amat penting untuk ibu-ibu menyusu. Ibu menyusu memerlukan 1000mg kalsium setiap hari sama seperti ibu mengandung. Ini adalah untuk memastikan bekalan kalsium untuk anak dan ibu mencukupi. Bayi memerlukan lebih kalsium untuk membantu perkembangan dan tumbesaran tulang dan gigi yang sihat.



Ok...itu ialah sediki sebanyak penerangan yang penting dalam SET MENYUSU SHAKLEE...ibu-ibu yang mengalami masalah susu semakin sikit/kering, kurang tenaga, mudah sakit belakang ketika menyusu anak, anak tidak puas menyusu dan sebaginya bolehla mencuba set ini kerana saya sendiri telah mengamalkannya  ketika berpantang sehinggalah hari ini. Alhamdulillah anak saya yang berusia 1 tahun 3 bulan masih menyusu badan sepenuhnya. Walaubagaimana pun ini hanyalah ikhtiar kepada masalah yang kita hadapi, ibu-ibu harusla juga mengamalkan sesi power pumping atau tandem nursing untuk meningkatkan lagi penghasilan susu ibu. Selain itu berdoalah kepada Sang Pencipta agar dimurahkan rezeki anak dengan air susu kita dan dipermudahkan urusan sepanjang menyusukan anak. 



Berminat untuk mencuba set ini? Anda boleh menghubungi saya pada details yang terteradi bawah..








Arifa Salleh
SID Shah Alam 
013 3994264
nurarsaljis@gmail.com

No comments:

Post a Comment