Wednesday, October 15, 2014

ESP mengeyangkan

Diet tinggi protein boleh bagi cepat kurus betul ke? Iye betul...diet tinggi protein boleh membuatkan kita rasa kenyang dengan lebih lama. Ini kerana protein dapat meningkatkan metabolisme tubuh dan akhirnya dapat menurunkan berat badan dengan mudah.

Pengambilan protein yang secukupnya sememangnya dapat membantu otot membakar lemak dengan lebih mudah. Bukan saya saje-saje cakap tau tapi kajian telah pun dijalankan beratus-ratus tahun dahulu.

KENAPA ESP (Energyzing Soy Protein)?

Dalam banyak-banyak protein kenapa harus pilih ESP? Sebab ESP ni lengkap dengan 9 jenis asid amino termasuk asid amino yang tidak dapat dihasilkan oleh badan kita. Asid amino ni ialah molekul yang bersambung membentuk protein. Kiranya asid amino ni ialah bahan asas protein. Dalam makanan harian kita , kita tak akan dapat kesemua jenis asid amino terutama yang tak dapat di hasilkan oleh badan kita. jadi sebab itu pengambilan protein seperti ESP ni penting untuk kita terutama bagi mereka yang corak pemakannya tak teratur.

Selain ESP , shaklee juga ade protein drink yang lain iaitu CINCH SHAKE. Nak tau mengenai CINCH SHAKE? pastikan selalu visit blog saya okay hehehe..

Kat mana nak order ESP? Boleh order dengan saya...boleh call , sms , whtsapp, wechat, telegram atau line ...email pun boleh ...












Arifa Salleh
SID SHAH ALAM
013 3994264
nurarsaljis@gmail.com

No comments:

Post a Comment