Tuesday, May 26, 2015

Cara Kurangkan Kolestrol by Phytocol

Apa itu phytocol?
Phytocol ini merupakan produk shaklee yang bertujuan menghalang pelekatan kolestrol jahat (LDL) di dalam salur darah.

Dihasilkan daripda fistosterol yang diekstrak daripada tumbuhan dan buah-buahan secara semulajadi. Fitosterol merupakan salah satu kompaun kolestrol baim (HDL) yang menghapuskan kolestrol jahat (LDL). Dah macam cerita ultraman dengan raksasa pulak ye hehee.

Untuk nk mudahkan anda faham tindakan fitosterol lihat gambar rajah di bawah 
Fitosterol ni akan mengambil tempat pelekatan LDL dan menghalang ianya masuk dalam salur darah sebab LDL ni memang suka sangat 'lepak' kat dinding arteri dan salur darah kita. Bila makin tebal pelekatan makin susah darah mengalir dan menimbulkan tekanan pada salur darah dan sekaligus kepada jantung kita.

Muda tak semestinya tak ade masalah jantung. Benda kat dalam kita nampak kalau tak dijaga esok lusa tiba2 sakit dada tau susah bernafas gara2 pelekatan kolestrol yg tinggi pada salur darah mengakibatkan sakit jantung. Ramai jugak ahli keluarga terdekat yang dan guru dan sahabat yang meninggal di usia muda akibat komplikasi jantung yang mereka sendiri tak tau mereka ade masalah salur darah tersumbat. 

Di Malaysia ni dengan corak pemakanan yang tak berapa sihat patut kita ambil langkah pencegahan awal sebelum kita disahkan menghidap masalah kolestrol tinggi dan seterusnya membawa kepada masalah sakit jantung.


Kalau anda betul-betul sayangkan jantung anda dan nak jaga paras kolestrol , amalkan phytocol sebelum makan. Bulan May 2015 ialah bulan PROMOSI PHYTOCOL..Harga lebih rendah lebih jimat...Jom dapatkan sekarang

Arifa Salleh
0133994264
nurarsaljis@gmail.com








No comments:

Post a Comment