Wednesday, November 13, 2013

VIVIX SHAKLEE - BOTANICAL DRINK

As Salam..meh kita sembang2 pasal vivix...

Vivix ni ialah minuman campuran botani yang dirumus khas daripada 4 bahan semulajadi yang penting. Empat bahan semulajadi ni kaya dgn unsur polifenol. Apa itu polifenol? Polifenol ni ialah kumpulan makanan yang mempunyai sifat sebagai antioxidant. Rmai org dok sebut antioxidant2 tp xtau maksud antioxidant. Antioxidant ni die boleh melambatkan dan melawan kesan oksidatif di dalam tubuh kta. Contohnya penuaan sel.Sebenarnya semasa oksigen digunakan oleh tubuh badan kita, sel-sel di dalam badan kita akan produce radikal bebas dan akn menyebabkan kerosakan dan akhirnya membawa kepada kesan kanser. So, vivix ni bertujuan menghalang pembentukan radical2 bebas ni so that badan kt bebas dari penyakit dan masalah2 kesihatan yang baik. 



Ni dia 4 bahan utama yang terkandung dalam vivix. Mengikut kajian kuasa antioxida dlm VIVIX ni 40 kali lebih tinggi dripada anggur biasa. Anggur mmg makanan sunnah bg org islam. Ternyata anggur mmg banyak khasiatnya. Asid elagik daripda Muscadine Grape n Lobak ungu ni boleh bantu mengurangkan kesan oksidatif stress dan sekaligus mengelakkan kanser. Ha stress pun akan produce radical bebas tau..so JGN STRESS2 k. Kalo stress tu mnm vivix n byk2kn beribadat k =). Dalam eldeberry plk ade sejenis makanan polifenol yg dipanggil antosianin yang berfungsi sebagai antioxida yg kuat, antibiotik dan anti-inflamasi. Resveratol dalam polygonum cuspidatum plk merupakan bahan aktif antioxida yang boleh membantu:-

# melambatkan penuaan
# meningkatkan pertahanan sel 
#Memperbaiki DNA
# Meningkat tenaga reproduksi sel



* Vivix ade 10x lebih tinggi resveratrol daripada minuman antioxida lain. 

*1 sudu kecil vivix = 100 gelas wain (wain terkenal dengan sifat antioxida yang kuat sbb diperbuat drpda anggur)

Siapa yang perlukan vivix?

Penghidap penyakit 3 serangkai (diabetes, darah tinggi, jantung) amat2 digalakkan untuk minum vivix. Nk muda dan rasa sht, pesakit kanser, peasakit SLE, pesakit strok, dll lg. (kita akan consult u dlu before u amk vivix). Orang yang tak ade penyakit pun blh minum vivix sebagai supplemen untuk penjagaan kesihatan. Wanita mengandung tidak digalakkan amk vivix. 
Bulan Nov 2013 adelah bulan promotion vivix di shaklee. Beli 6 percuma 1 + free membership. Nk beli satu je pn blh xde masalah tp ken booking (preorder) dlu. Harga promosi sgtla menjimatkan berbanding hrga asal. Yup vivix agk mahal tapi demi kesihatan yang xternilai rsnye sgt berbaloi dengan sebotol vivix untuk permulaan. 

Nk order boleh PM sy di facebook

or

sms/call/whtsapp di 0133994264

arifa SID 1067596 
Pengedar sah shaklee

No comments:

Post a Comment