Monday, November 18, 2013

NUTRIFERON- Meningkatkan Imun Sistem

Huhu...dh beberapa hari xupdate blog ...maklumla cuti sekolah ade tetamu dtg rumah...bila ade tetamu dtg rumah laptop mmg xpandang le 24hours kt dapur je kejenye kalo x kat dapur kua jln....bsns pun sempat update kat fb je....kalau pkai phone yg blh bukak blog senang la sket kn...insyaAllah ade rezeki blhla rembat 1 nnt hehe....sekarang ni musim hujan kn asal petang je hujan kdg2 smpai ke malam....cuaca x menentu ni mmg mengundang mcm2 penyakit....harini ni nk share psl nutriferon...Ape itu nutriferon? Nutriferon merupakan satu-satunya supplemen atau makanan tambahan yang pertama di US yang direka oleh penemu interferon bg menghasilakn interferon di dalam badan secara semuladi....apa pulak interferon tu? Interferon ni ialah bahan protein ciptaan manusia yang boleh menyerupai antibodi bg melawan jangkitan di dalam badan.
Nutriferon shaklee ni direka dalam bentuk powder form and di pek dlm sachet. Sgt berkesan untuk hilangkan demam, selsema, asthma, resdung, pening...xpayah dan makan pain killer lps ni....u all mesti dh tau kn bahayanya kalo makan pain killer? sape xtau nah bace ni 

'' Kajian terkini yang dijalankan di University of Washington telah mendapati bahawa pengambilan acetaminophen secara kerap berkemungkinan meningkatkan peluang si pengambilnya untuk mendapat kanser darah tertentu!

Tahukah anda apakah itu acetaminophenAcetaminophen merupakan istilah yang digunakan di Amerika Syarikat dan Kanada, yang merujuk kepada sejenis sebatian yang kita kenali di negara kita dengan nama generik “paracetamol”. Ia digunakan secara meluas sama ada sebagai analgesic (melegakan sakit kepala) atau sebagai antipyretic (mengurangkan suhu badan ketika demam). Di Malaysia, acetaminophen/paracetamol boleh didapati dengan mudah di kedai-kedai runcit, 7-eleven, supermarket, atau farmasi dan antara jenama yang sering didengari adalah “Panadol” atau “Uphamol”. Setiap satu tablet panadol mengandungi 500mg acetaminophen/paracetamol dan dos yang dibenarkan untuk sekali ambil secara selamat adalah 1000mg (2 tablet).

Jika rasa pening sahaja mesti orang akan mengambil panadol ni. Kalau sehari tu jika seseorang tu pening 10 kali, maka 10 kali tu jugalah dia akan telan Panadol! Padahal jika hendak diikutkan, pengambilan acetaminophen harus mendapat pengesahan daripada pakar perubatan atau individu bertauliah yang berkenaan terlebih dahulu.

Memang telah disahkan bahawa pengambilan acetaminophen secara kerap berkemungkinan meningkatkan peluang si pengambilnya untuk mendapat kanser darah tertentu. Ketua penyelidik kajian yang berkenaan, Dr. Roland Walter, merangkap pembantu profesor perubatan di bahagian hematologi, mendakwa “Kami mendapati bahawa penggunaan acetaminophen yang terlalu kerap, iaitu salah satu ubat yang paling kerap digunakan di seluruh dunia, mempunyai hubung kait yang berisiko meningkatkan insiden ‘hematologic malignancies’ hampir dua kali ganda” (hematologic malignancies merujuk kepada jenis-jenis kanser berlaku dalam darah, tulang sum sum, dan limfa)

Para penyelidik mendapati bahawa mereka yang mengambil acetaminophen sekurang-kurangnya4 hari seminggu selama 4 tahun telah menerima hampir dua kali ganda risiko untuk mengidap beberapa jenis kanser darah. Kanser-kanser ini termasuklah myeloid neoplasms, non-Hodgkin lymphomasdan gangguan plasma sel. Walaubagaimanapun, kumpulan penyelidik ini mendapati penggunaan acetaminophen seperti ini tidak mempunyai kaitan dalam risiko peningkatan penyakit leukimia. Ramai pakar berpendapat kajian seperti ini harus diteruskan dan dijalankan dengan lebih mendalam agar kesan sampingan sebenar acetaminophen dapat dirungkai.


isu ini bukan saje tertumpu pada panadol tp pada pain killer yg lain2 mcm ponstant paracetamol dan sebagainya...takutkan dengan ubat ubatan sintetik....bila dh ade peluang makan sumber yg berasakan semulajadi kt patut tglkan ubat2an yang sintetik ni...




nutriferon mampu melawan pelbagai jenis jangkitan yang berpunca daripada toxins, bakteria, pencemaran, virus dan dll.

Kebaikkan nutriferon ni mmg xblh dinafikan lagi..plus ibu-ibu yang pregnant dan menyusukan ank juga boleh di ambil nutriferon sbb ia diperbuat daripada bahan2 semulajadi....lps xpyh risau2 lagi nk makan ubat kalo kita or ank kita xnmpk cm nk demam or xsht..cepat2 telan nutriferon ni INSYAALLAH cpt sembuh ...



Sape2 nk order nutriferon boleh contact sy ye...standby siap2 dlm handbag or dlm kreta ..kalo rs xsdp badan cpt2 mkn nutriferon xperlu ambil panadol lg kayyy...




Nur Arifa [ID-1067596]
Email: nurarsaljis@gmail.com
Contact no: 0133994264



No comments:

Post a Comment