Wednesday, May 6, 2015

Darah Tinggi dan Omega 3

Salam...sebelum beradu AS nak share sket info pasal darah tinggi dan Omega 3. Satu kajian telah di jalankan di Jepun oleh sekumpulan penyeledik ke atas 4680 orang lelaki dan perempuan di Jepun, China,UK dan US.

Mereka yg berumur dalam lingkungan 40-50 tahun shaja yang menyertai penyelidikan tersebut. Dalam masa 3 minggu peserta akan berjumpa dengan penyeledik sebanyak 3 kali dan bacaan tekanan darah, serta sample air kencing di ambil untuk kajian.

Didapati , peserta dari jepun merupakan yang paling banyak konsume omega 3 (salmon, mackerel, walnut, bijirin). Mereka juga mendapati peserta yang konsume omega 3 paling banyak mempunyai bacaan tekanan darah yang rendah.

Dalam masa kajian, penyelidik tetap mengambil kira beberapa faktor seperti umur, jantina, makanan tambahan dan ubat-ubatan yang di ambil oleh setiap peserta.

Menurut penyelidik-penyelidik tersebut, Omega 3 membantu menrendahkan tekanan darah individu normal. Walaupun tidak terlalu drastik penurunannya tapi penurunan pada tekanan darah yang tinggi sangat di ambil kira. Jelaslah di sini yang Omega 3 bertindak menurunkan tekanan darah.

Omega 3 ni ade dalam makan seharian kita tetapi selalunya kita tak cukup konsume omega 3 , tak makan salmon hari-hari mana nak cukup omega 3 ye dak? Salah satu cara untuk pastikan omega 3 yang kita ambil tu cukup ialah dengan tambahan supplemen omega 3 seperti Omegaguard.

p/s: Omegaguard ade offer bulan ni .... meh pakat order ...murah2 !



Arifa Salleh
Founder of Wondermoms Millionaire
013 3994264
nurarsaljis@gmail.com

2 comments:

  1. selamat maju jaya bersama Shaklee.... :)

    *datang sini buat kunjungan balas...hihihihiii*

    ReplyDelete