Friday, November 28, 2014

Banyak ke duit dapat dengan SHAKLEE?

Alhamdulillah dah hampir setaun berbisnes shaklee secara full time. So far so good, daripada income 3 angka dah jadi 4 angka sekarang. Syukur sangat-sangat. At least boleh jugak bagi mak ayah merasa. Memang niat saya dari dulu nak bagi duit belanja kat kedua orang tua saya , Alhamdulillah termakbul dan saya harap dapat konsisten bagi duit belanja pada mereka. Bukan saje konsisten tapi jumlah yang bertambah dari bulan ke bulan. InsyaAllah.

BERMULA SEBAGAI PENGGUNA

Saya ingat lagi masa saya mula-mula guna produk shaklee, ketika itu saya dalam pantan, susu badan tak banyak anak pulak kuat menyusu. Stress bagai nak meroyan dibuatnya. Saya pun hubungi seorang sid shaklee yag tinggal berdekatan rumah saya di Nusa Rhu. Lepas saya cuba Set Penyusuan Shaklee dalam sebulan hasilnya susu badan makin banyak dan saya dapat fully breastfeed anak sulung saya , nureen auliya secara esklusif. Ya Allah perasaan dapat menyusukan anak 100% dengan susu badan sendiri sangat indah tak dapat dibayangkan nikmatnya.


Saya pun hubungi semula distributor shaklee (upline saya sekarang) tu dan katakan yang saya dah berjaya fully breastfeed anak. Kemudian saya rasa macam teringin nak share kebaikkan produk ni dengan orang lain sebab selain susu meriah saya tengok kulit saya makin sihat dan cantik. Bukan saya je perasaan ahli keluarga pun perasan jugak. Saya pun decide untuk menjalankan bisnes shaklee ni secara serius.


KEJAYAAN TAK DATANG BERGOLEK
Alhamdulillah walaupun banyak dugaan saya berjaya tempuh sampai saya dapat naik rank jadi supervisor pada September 2014. Walaupun baru menapak langkah paling rendah (ade 6 tangga lagi untuk di daki) tapi nikmat naik rank tu sangat berharga sebab kita sendiri usaha sampai berjaya ke tahap itu.

Tapi anda percaya tak kalau saya katakan saya tidak keluar mencari prosperk, saya hanya berniaga melalui FB dan blog dan juga wassap. Saya hanya duduk di rumah jaga anak jaga makan minum suami sambil-sambil melakukan online marketing. Senang kan? Zaman sekarang hanya perlu usaha lebih pasti beroleh kejayaan.


NAK JANA PENDAPATAN BERSAMA SAYA?

Peluang untuk berbisnes dengan shaklee memang terbuka seluas..so far saya dah ade 9 orang downline. Ade di Johor, Kedah, Perak, Putrajaya, Kelang dan sekitar Selangor. Seronak juga bisnes macam ni sebab kita kenal lebih dekat dengan orang lain yang mungkin kita tak pernah jumpa pun sebelum. Dalam bisnes shaklee ni kelas coaching semuanya melalui whatsapp / mesej sahaja. Tak perlu keluar cari pelanggan biar pelanggan datang kat kita. Mereka - mereka yang dah berjaya tak kedekut ilmu bagi segala macam tips untuk berjaya. syukur memilih untuk join bisnes ni sebab bisnes ni bukan sahaja menitik beratkan sales tapi jugak spiritual yang kuat.



JOM JOIN SAYA 



ARIFA SALLEH 
SID 1067596
013 3994264
nurarsaljis@gmail.com




No comments:

Post a Comment