Thursday, October 9, 2014

Tips Scrub Muka Yang Murah

Assalammualaikum...hmm arini rasa nak kongsikan tips kecantikkan kulit wajah dengan my readers..Di kala harga minyak naik dan naik lagi ni....semua benda rasa nak jimat kan...nk pergi facial pun berkira-kira...Alahai poning den..nak cantik tu mesti tapi nak cantik kne keluar duit betul??

Jadi sebab tu saya nak berkongsi resepi scrub muka yang xperlu anda keluarkan duit yang banyak dan senang nak dapat. Caranya ialah dengan menggunakan GULA dan SODA BIKABONAT/BAKING SODA

Tahu tak GULA merupakan scrub terbaik untuk muka kita. Gula merupakan sebatian ringkas terdiri daripada disakarida dan alpha hydroxy glycolic acid. Bila sebatian ini digunakan ke ats kulit, ia melemahkan minyak yang memegang sel-sel mati pada kulit. Akibatnya sel kulit mati senang ditanggalkan dan melahirkan sel-sel baru

Bukan sahaja untuk kulit muka tapi kulit badan pun blh. Gula jenis ape nak guna? xkesah gula biasa gula merah gula batu asalkan yang datangnya dari tebu atau sugar-beet. Tapi jangan pilih yang terlalu kasar sebab bila scrub di muka nanti luka pulak kulit awak huhu..carila gula halus atau gula merah yang xberapa kasar. Anda akan dpt lihat kulit jadi bersih lepas scrub dengan gula.

Untuk yang nak bersihkan pori-pori pulak boleh guna soda bikarbonat. Soda bikarbonat boleh bantu mengurangkan masalah jerawat pada kulit muka sebab ianya membersihkan kotoran pada pori-pori kulit. Tapi kalau anda berkulit kering, jangan scrub selalu sgt cukup 1 kali seminggu sebab soda bikarbonat boleh menyebabkan kulit jadi kering..

Saya sendiri mengamalkan 2 jenis scrub ini ..dalam masa sebulan boleh nampak kulit nampak bersih. Disamping tu saya juga amalkan pengambilan supplemen dan kolagen. Harusla daripada produk terbaik Shaklee hehe. Saya consume Mealshake Vitamin C Alfalfa GLA dan Kolagen. Lepas ni nak makan ESP balik rinduuuuu sangat dengan ESP. Masa saya consume ESP dalam pantang dulu..dalam seminggu saya boleh perasan muka makin cerah dan berseri, jerawat dan parut jerawat pudar. BEST!!!!

owh ye..satu lg saya nk kongsikan ialah petikan dari buku ni





buku ni beli masa di Big Bad Wolf  RM10 je rasanye tapi pengisian dalam buku ni memang best...salah 1 tips kecantikkan dalam ni ialah scrub muka dengan GULA...insyaAllah nnt saya kongsikan lagi tips dari buku ni k...

No comments:

Post a Comment