Monday, July 7, 2014

Cara Menyimpan Supplement (tablet/kapsul/serbuk)

Kepada peminat2 dan pengguna2 tegar shaklee..anda mesti tertanya2 bagaimana cara nak simpan vitamin2 ni dengan betul kan?
okayy..meh sini nak ajar...untuk tablet biasa blh simpan samada di luar atau di dalam fridge ..jika simpan di luar pastikan jauh dari sumber cahaya matahari /lampu juga jauh dari kanak-kanak. Untuk kapsul macam lecithin omega dan vit E, adalah paling bagus kalau di simpan di dalam peti sejuk (sejuk dan kering) untuk mengelakkan vitamin-vitamin tersebut rosak. Nak simpan kat luar pun blh tp pastikan tempat tu tak panas sebabnya ia boleh merubah kandungan vitamin didalam kapsul. 
Bagi pengguna ESP Mealshake Performance Drink Cinch Shake selepas supplement ini di buka anda boleh simpan dalm peti sejuk untuk mengelakkan ia jadi berketul2. Jangan letak kat area sejuk beku plk tau..nanti susah pulak nak bancuh huhuhu...
Jika anda perasan, supplemen shaklee tidak di packing bersama-sama silica gel. Ini adalah kerana vitamin shaklee adalah 100% natural tanpa bahan kimia. Hanya vitamin sintetik yang mengandungi bahan kimia sahaja yang perlukan silica gel. 
So, Tahniah kepada pengguna Shaklee sebab anda pilih produk SEMULAJADI


Sebarang pertanyaan mengenai Produk Shaklee boleh dibuat melalui phone atau private msg sy di FB.

No comments:

Post a Comment