Tuesday, December 23, 2014

Makan Set kurus tapi berat badan naik??


weight loss programme



Ramai orang yang menghadapi masalah berat badan berlebihan kat Malaysia ni je dah berjuta orang ade masalah obesiti. Ramai juga yang berusaha untuk kurus sebab gemuk tu membawa penyakit. Gemuk di sini ialah berat yang lebih dari berat ideal dan ade lemak yang tinggi. Ade sesetengah orang tu perasan gemuk walaupun beratnye dah ideal tapi masih lagi nak turunkan berat badan. Hehe obses nak nampak cantik (ifa pun termasuk dalam kategori ni jugak hihi :p)

Ok persoalannya yang mana patut u all dapat weight loss atau inch loss? Sebenarnya weigh loss dan inch loss ni berkait rapat tapi ada kalanya ia tak bergantung antara satu sama lain. Kedua-dua komponen ni memainkan peranan penting dalam sesi penurunan berat badan kerana kedua2nya memberikan kesan badan yang lebih sihat dan lebih menarik.

Weight loss - perkara utama yang diukur selepas seseorang berdiet dan melakukan senaman
Inch loss - starting point untuk mengaktifkan pengurangan berat badan.

Hmm mesti ade yang tak brapa faham kan. Okay macam ni, contohnya jika anda mengikuti program diet Shaklee, anda akan mengalami inch loss dahulu sebab otot akan mengecut dan menyebabkan badan nampak lebih slim. Tapi berat mungkin tak berubah sebab otot yang mengecut mempunyai kepadatan yang lebih tinggi dari lemak. Mungkin ade yang perasan berat naik tapi nampak kurus. Tapi lama kelamaan, dengan diet yang seimbang dan senaman yang kerap weight loss akan berlaku dan semestinya berat badan anda turun!!!!

So jangan la salahkan produk kalau sebulan dua u consume produk tu tapi berat u tak turun tapi badan rasa slim sket. Cuba konsisten kan program diet sampai dapat capai berat ideal u...senang kan?

Dalam Set pelansingan shaklee dah lengkap dengan Protein untuk (membina otot), Omega dan lecithin untuk membakar lemak dan ejen detox ( alfalfa& herblax). Tak perlu risau sebab ade kelulusan KKM dan Halal. Nak kurus dan sihat ? Boleh hubungi saya..Free Consultation untuk anda..


Arifa Salleh
SID Shah Alam
nurarsaljis@gmail.com
013 3994264




No comments:

Post a Comment