Thursday, September 18, 2014

Collagen Ribena

Bulan september ni bulan untuk cantikkan kulit sebab ade promosi collagen shaklee yang awesome gile tu...Siapa yang tak try lg memang rugi sgt la...serius saya tunggu anak setahun baru start makan collagen Alhamdulillah walaupun masih breastfeed tapi nampaknya anak saya tiada alahan pada supplemen yang saya ambil termasuk collagen. Bagi sy, collagen shaklee ni collagen terbaik abad ini. Kesan die memang best sgt.

Jujurnya collagen shaklee ni ade bau hanyir ikan..(diekstrak daripada sisik ikan merah) ..Masa pertama kali cuba memang ketara bau hanyir tu tapi bila dah selalu makan dah tak bau lg dah...senang je telan...

Bagi yang tak suka bau hanyir tu , bolehla campurkan collagen ni ke dalam minuman berperisa ..minum yang rasa masam2 sket lagi bagus ...contoh jus oren , epal, mangga , nenas or ape shaja jus...bukan shaja boleh 'tutup' bau hanyir tu tapi jugak tambah vitamin C dalam badan...(vitamin C peransang collagen).

Yang saya selalu buat ialah Collagen campur dengan ribena...sedap jugak dan tak bau hanyir...laju je telan.
Selain jus boleh jugak cmpur dalam susu , MEALSHAKE atau ESP...tapi pastikan suhu air tidak terlalu panas hanya suam2 kuku sahaja sebab kita tak nak collagen tu termusnah oleh suhu air yang tinggi.

okay..itu sahaja resepi n tips sy kali ni....selamat bercollagen...

No comments:

Post a Comment