Wednesday, August 19, 2015

Isu DNA Lembu dalam susu formula anak-anak

Isu yg dh lama jugakla kan tapi terasa nak bagi comment sket pasal isu ni.

Well semua orang tau khasiat dan kebaikkan susu ibu tapi tak semua orang bernasib baik boleh bagi susu ibu pada anak mereka.

I just happened tht takde or tak cukup susu badan. Sometimes ibu-ibu terpaksa jugak bagi anak minum susu formula yang lazimnya daripada susu lembu. Ade jugak yg bagi susu dari soya dan susu kambing.

Pada AS kalau dah ditakdirkan selepas kita usaha still susu tak ade utk bagi kt anak, maka redha jela. Allah lebih mengetahui yang terbaik untuk anak kita dan diri kita sendiri.

Pasal isu DNA tu macam tak berapa nk kena sebab kalau kita berbalik kepada Al quran , Allah s.w.t pun tak pernah melarang kita minum susu dari haiwan macam lembu, kambing, unta dan sebagainya. Perilaku anak kadang-kadang bukan sebab susu tapi persekitaran die sendiri. Bagaimana ibu bapa mencorakkannya itulah die.

Ibu bapa yg tak dapat beri anak minum susu ibu janganla terasa hati ke ape yang penting kita dah usaha nk bg susu terbaik untuk anak-anak kita. Yang berjaya menyusukan anak pulak jangan lah terlalu sombong dan pandang hina kat mereka yang tak dapat berbuat demikian. Rezeki itu dari Allah kalau die nak tarik sekelip mata die boleh tarik.

Wallahua'lam

Kalau anda perlu panduan mengenai susu ibu dan SET MENYUSU yang tengah hot sekarang boleh klik SINI.

2 comments:

  1. Susu ibu itu pun rezeki dan rezeki setiap orang tidak sama

    ReplyDelete
  2. Susu ibu itu pun rezeki dan rezeki setiap orang tidak sama

    ReplyDelete