Friday, November 14, 2014

Suppelemen Untuk Rambut Gugur

Rambut ni kategori protein jadi untuk menguatkan rambut sebaik-baiknya makan lebih protein. Tapi bukan itu sahaja vitamin-vitamin lain pon diperlukan oleh rambut. Antara yang paling lazim digunakan untuk mengatasi masalah rambut gugur ialah b complex , multivitamin dan zink. Zink??

Iya ..zink..bukan zink atap rumah tu tau zink ni zat mineral yang penting tapi diperlukan sedikit je dalam badan. Tapi disebabkan diperlukan sedikit , orang selalu abaikan pengambilan zink yang mencukupi. Untuk masalah rambut gugur supplemen yang bersesuaian ialah ESP (protein), b complex, vitalea dan Zinc.

Kesemua jenis vitamin tu dapat membantu menguatkan akar rambut , melebatkan rambut dan mengembalikan warna asal rambut. Kalau yang beruban tu makan vitamin yg saya bagitau tadi belum tentu boleh hitam semula ye huhuhu.



Pastikan tabiat pemakanan anda betul sebab faktor utama rambut gugur disebabkan diet yang tak seimbang. Amalkan supplemen untuk ganti semula zat-zat makanan yang kita tak dapat dari makanan seharian. Ok kalau nak cuba supplemen atau produk penjagaan rambut dari shaklee boleh contact saya ye...












ARIFA SALLEH
SID SHAH ALAM

013 3994264
nurarsaljis@gmail.com


2 comments:

  1. kite pon rambut gugur teruk sangat....potong pendek dah skrg.... :D

    ReplyDelete
  2. Ya salah 1 cara untuk kurangkan rambut gugur potong pendek huhu sedeyy kan ...

    ReplyDelete