Wednesday, April 16, 2014

Khasiat BAWANG PUTIH

Bawang putih atau nama saintifiknya Allium sativum bukan sahaja digunakan dalam masakan tetapi juga dalam penjagaan kesihatan. Khasiat bawang putih memang diketahui sangat berguna untuk kesihatan manusia kerana membantu dalam membunuh parasit, membantu dalam sistem pernafasan, perbaiki sistem penghadaman dan kandungan tenaga yang rendah. Ia telah digunakan semenjak 510 ssm di China sebagai tumbuhan sihat untuk kesihatan manusia. Selain berfungsi sebagai anti bakteria, bawang putih di dapati sangat baik untuk mengelakkan penyakit serangan jantung dan mengurangkan tekanan darah tinggi dan penyakit kanser. Menjadi satu budaya di Korea dimana orang-orang tua memakan bawang putih mentah di kebun dan kuil. Kajian saintis juga mendapati bawang putih mampu mengurangkan penyempitan kolesterol pada saluran darah dalam kardiovaskular manusia. Kajian lain nyatakan ianya dapat kurangkan kandungan gula dalam badan dan mngurangkan batuk.

Bukan tu je bawang putih juga boleh jadi pengubat kepada masalah penyakit kulit, sertaradang dan infeksi. Oleh kerana baunya yang kurang menyenangkan ramai yang tidak mampu makan bawang putih secara mentah. Namun kini terdapat banyak capsul minyak bawang putih yang dijual dipasaran.

Boleh anda pastikan sejauh mana ketulenan capsul bawang putih yang ada di pasaran? Shaklee ade jaminan pada capsule bawang putihnya. Diperbuat daripada bawang putih jenins premium yang bebas racun perosak, dan di tanam secara organik di California, USA, capsul bawang putih shaklee kurang bau dan mengandungi 100% allicin aktif. Tidak semua capsule bwg putih mempunyai allicin aktif. Capsule bwg putih ini juga digandingkan bersama 2 ekstrak herba iaitu Rosemary dan spearmint. Setiap 2 capsule menyamai 2 ulas bawang putih segar.

Tahukah anda capsule bawang putih mampu mengatasi :-
MENURUNKAN PARAS KOLESTROL
MENCEGAH KANSER
MENSTABILKAN GLUKOSE
MEMBUANG ANGIN DALAM BADAN
MENURUNKAN TEKANAN DARAH TINGGI

Setiap orang dewasa digalakkan mengambil supplemet bawang putih setiap hari untuk mengekalkan tahap kesihatan mereka.








supermama
Nur Arifa
nurarsaljis@gmail.com
0133994264

No comments:

Post a Comment