Friday, April 18, 2014

Kaitan Coq10 dengan Jantung

Apa itu CoQ10?
CoQ10 atau Co-enzyme 10 merupakan sejenis vitamin yang biasa dijumpai pada seluruh tubuh manusia. CoQ10 ini diperolehi apabila kita memakan makanan dari sumber daging dan makanan laut namun ia terkandung dalam kuantiti yang kecil. Oleh yang demikian, CoQ10 boleh dibina melalui ujikaji makmal dan digunakan untuk tujuan perubatan.

Apakah tugas CoQ10?
CoQ10 merupakan sejenis vitamin penting di dalam tubuh manusia yang berfungsi untuk organ-organ dalaman dapat berfungsi dengan baik serta membantu tindakbalas kimia yang berlaku di dalam tubuh seseorang. CoQ10 menyumbangkan tenaga kepada sel-sel di dalam badan untuk menjalankan tugas mereka serta mempunyai kesan antioksidan yang tinggi. 

Selepas meneliti bacaan yg sy dapat masa search pasal coQ10 ni barula sy betul2 faham, rupenye coQ10 memang ade dalam badan individu yang sihat. Tapi apabila inidividu tu mempunyai penyakit2 seperti:-

Sakit jantung (Congestive heart failure )

Tekanan Darah Tinggi
Parkinson's 
Masalah otot (sukar bergerak)
AIDS




kandungan coQ10 di dalam badan mereka adalah rendah dan ini memerlukan mereka untuk mengambil CoQ10 sebagai supplement. Coq10 memang lazimnya digunakan untuk merawat penyakit-penyakit seperti di atas juga pada keadaan tertentu ia digunakan untuk merawat diabetes, angina, penyakit berkaitan gusi, kanser payudara dan sebagainya. Ini adalah kerana sifat antioksidatifnye yang tinggi mampu melawan penyakit-penyakit tersebut dan membantu organ-organ kembali berfungsi dengan betul. 


Walaupun coQ10 merupakan supplement shaklee yang agak baru di pasaran. Tapi smbutannya amat menggalakkan. CoQ10 shaklee lengkap gabungan resveratol yang bertindak melawan penuaan sel dan kanser. Banyak kajian2 saintifik yang menunjukkan coQ10 shaklee mampu menangani masalah penyakit serius sperti penyakit jantung, serangan jantung, tekanan darah tinggi dan diabetes. 


Bukan tu je malah coq10 juga berupaya dalam membantu mereka2 yang mempunyai 

masalah migrain dan kesuburan (bagi lelaki). Jom para readers cegah dan kawal penyakit 3 serangkai....












supermama

Nur Arifa
nurarsaljis@gmail.com
0133994264

No comments:

Post a Comment